03 July 2013

tulang empat kerat

Pehhh mcm nk patah pinggang sebab last sunday leno bbu ada buat event utk customer and utk v-card member. So siapa yg dtg on that day kitorang ade buat offer 40% utk brg code C and 60% utk brg code R. 

And siapa yg nk jadi member or nak renew member pun akan dpt 5 pieces voucher, catalog, free 100vp and free payung. Memang untungbah senang cite. Kihkihkih. Sape tak dtg mmg rugi.

Pagi tu aku yg opening sbb mmg turn aku kan. Cuak jugak takut baru nk opening je dh rmai org. So aku pun buat house keeping dulu then tgh nk sweep sikit kt luar tu dh start ade 2 3 org customer dtg. Bwk kawan pulak tu. And lukily shida dh dtg. So lega sikit. Layan je lah makcik nk beli jam. 

1 hour after that, leno bbu tu dh mcm pasar malam tak pun pasar payang or pasar karat. Tak kisah ah pasar ape pun. Mmg bising and ramai gila org. Ade yg tak terlayan. Yelah kitorang ni pekerja 3 org je kot. Sekali customer dtg bwk anak 5, ade yg bwk baby tgh nangis lagi, ade jugak yg bwk sepupu sepapat ajak shopping kt sana. Haha. Mmg macam macam ragam. 

Aku pun tak menang tangan sangat. Sebab aku tukang handle customer. Kejap nak kasut, kejap nk brg kitchen ware, eh kejap nak fashion ware lepastu dh ambik semua tu eh tak jadi lah dik. Haaaa tu yg aku bengang tu. Pehh penat k ulang alik kt dlm stor tu nk ambik kasut ikut saiz tetibe tak jadi. Frust ahhh gak. Fuhhh. Tapi mmg kena sabar jelah layan customer niii. 

Eventhough time tu mcm nk patah pinggang -.-

Petang tu pulak kak eizya dtg. Die siap bwk kuih tester utk raya lagi and buat bancuhkan air kiwi. So letak ah atas meja depan tu. So ramai ah customer yg makan. Ade yg ckp sedap ade yg ckp air tawar. Mcm mcm. Haha. Tapi yg aku geram tu budak2 mkn almond london buang die puya sampul mcm tu je kt lantai. Mak die pun tak reti nak marah ke pe. Haihhh sabar je lah. Dengan air kiwi tumpah kt atas lantai. Choi melekit k. Serious tak suka keadaan mcm tu. 

Tapi alhamdulillah end up dengan total sales rm 6445.15. Syukur Ya Allah. Penat lelah tu memang berbaloi sebab target pun dh tercapai. And mlm tu kak eizya call suruh bg kan rm 50 kt kitorang bertiga niii. Hihi. Thanks kak eizya. 

So this is gambar leno bbu. Satu je gambar sebab tak sempat nk ambik bebanyak. Hihi. K lah aku nk gi kerja ni. Bye uollss. Tak care.









No comments:

Post a Comment