12 August 2013

Leno punya ceghitaaaa

From 13 may to 6 august :) :/ :( :3 ♡ :O -.- ._.

Aku dah berhenti kerja. Bukan kena buang ke pe tapi sbb i must have much time to settle up everything about uthm. I mean preparation. Habis kalau dah kerja pergi pukul 10/11 balik pukul 9, do you think i have the time to even read the offer letter?

Sigh.

Lagipun, must have much time for my family esp ibu lahhhh. Hihi. Satu satunya anak perempuan. Haaaa faham2 lah manja die cemana. Haha.

But all in all, working at leno is not bad. There, i got so many many many experience. Nampak tak many tu smpai 3 kali. Means mmg byk k. Manusia mmg mcm2 ragam. 

The most that makes me touched was, ade dua beradik perempuan. Seorang kakak and seorang adik. Tapi kakak ni bisu. Adik die yg layankan ape je yg kakak die nak. Everything. Though kakak die bisu, advantage on her die seorang yg sgt kreatif. Die pandai buat kraftangan. Boleh jahit utk buat bag kecik yg mcm paper bag tu tapi materials dia kain. Cantik. Serious talk. Dan walaupun dia tak boleh bercakap, dia akan selalu keep in touch dgn kawan2 dia through video call. Ape yg die beli kt leno, dia promo kt kwn dia. Ape yg kwn dia beli, kwn dia promo kt dia. Sbb kawan dia pun senasib dgn dia. 

Bila aku tengok customer ni, cukup buat aku insaf. Manusia yang sempurna yang boleh cakap masih lagi nak mencarut, nak cakap belakang, nak bergossip tapi orang yang bisu, nak cakap ape pun tak boleh walaupun dia paksa diri dia. Sedih. Tapi Allah tu Maha Adil. Dia lebih Mengetahui.

Another stories, kisah anak bawa ibu pergi beli kasut. For me, it suits to called her as nenek. Orang tua umur dlm linkungan 70+ / 80+ . Aku kalau tengok orang tua hati aku cepat sikit tersentuh. Aku teringat arwah atok perempuan aku. When i was so young, ape yg aku igt ibu selalu bawak atuk cari kasut or slipper comfort. Yg lembut punya. Kaki org tua kan kalau pakai kasut jenis keras mesti cepat melecet. Skrg, aku pulak yg layan seorang anak carik kan kasut utk ibu nya yg sudah tua. To be honest, aku rasa gembira kalau aku dpt happy kan nenek tu. Walaupun aku kena keluar masuk ambik kasut ikut size ikut code berkali2 tapi aku tak kisah langsung as long as nenek happy. Lagi terharu kalau dia suka kasut yg aku recommendkan tu. Serious talk.

Ye aku mmg hati tisu. Aku tau. Tapi serious kalau korang pun at my place, it will be same i think.

Hmmmm byk lagi actually experience aku, bukanlah cerita sedih terharu je. Cuma cerita yg atas tadi ni yg aku paling ingat sebab aku tak pernah jumpa before this. Yg lain tu biasa je. Anak2 kecik merengek nak belik kasut. Mak2 nak beli pinggan mangkuk. Kakak2 nak beli handbag. Biasalah tu kan. Haha. So takpayah cerita lahhh.

Apa2 pun i wanna thanks kak bos for the may, june, july, and august salaries. Alhamdulillah. Then, thanks kak eqin as the supervisor teach me, guide me and everythinggg. Next, shida. Thank you for being a very good friends. Kitorang rapat sikit mungkin sebab sama umur. Beli tudung sama, beli pavlova sama. Hihi. Last, dayah. Eventhough aku pernah kerja dgn dayah dalam 2 3 hari je tapi dia lah yg paling kelakar. Paling teruk melatah. Paling sporting. Best. Thanks dayah. Thank you warga leno bbu. I owe uolls big time :D

Gonna miss them. Take care. 

From left mynodd, the middle one kak eqin and the right one shida.



From left mynodd, the middle one dayah and the right one shida.


Before going to kak eqin's wedding. Haha.


Okayyy dah ni je gambaq ceq nak masuk. Cukup lah. Penat tau nak masuk gambar bebanyak ni. Haha. Till here. Hope we meet it again somewhere in the city. XX.

No comments:

Post a Comment