10 October 2013

Week 6

Assalamualaikum :D

Alhamdulillah dah minggu ke 6 aku kt UTHM. Menjalani onak duri ranjau berliku. Haha. Aku memang suka guna phrase atas ni? Jangan tanya kenapa. Penyedap ayat je sebenarnya. Haha. 

Gelak gelak jugak. Tapi sebenarnya memang aku tengah stress. Memang pada mata kasar, aku ni jenis easy going semua benda. Aku tak cepat merajuk, tak cepat nak carik pasal, tak cepat melatah dengan satu perkara. Tapi tolong lah aku manusia normal biasa yg bukan ber hati kering. 

Manusia memang ada je tak puas hati dengan orang lain kan. Benda kecik kau besarkan. Kemon ah. Kata students uni, tolong bersikap matang sikit. Bukan budak primary school standard three kau jumpa org yg kau tak suka, jeling bukan main tajam lagi. Be professional. 

Okay enough. Boring an ckp psl bnda ceni. 

Lets list what am i doing from week 2 till week 6.

Jadual memang padat lah jugak kalau hari Selasa & Rabu. Sebab ada class malam. Yg lain okay je. Standard. 

And koko pun utk sem ni aku ambik handball. Hihi. Ramai org tanya kenapa bukan hockey? 

Aku just jwb saje je. Tapi jealous jugak tgk hockey players training. Pastu kulur kilir bawak stick malik depan akuuu. Goshhhh!

Kalau boleh aku nak aku at least tau basic games/sports lain. Yelah tipu kalau cakap tak rindu nak main hockey. Tapi tulah, tukar angin lah pulak. Belajar benda baru. Haha. And it was so fun indeed. Tak sangka aku. Last main handball time f5 kotz. Karnival blok time tu 1 geng dengan bella and lion i think. Haha.

Pastu haritu gotong royong aku masuk futsal. Well futsal wehh sangat meminati like hell. Teringat sangat zaman gila futsal kt kmns with levelmate. Enjoy each game. Pastu dpt no 3. Okay lah tu kann. Hahha. Tapi kt uthm syukran champion. Haha ni bukan nak claim menang ke pe eh. Saje share story. Benda baik. Hiks.

Ok Perwira College ni, semua org tahu kontrak utk tinggal dlm college only a year. Next year, pepandai lah engkorang semua carik rumah sewa ke pe lahh kan. Tapi as for me, aku memnag nak tinggal lagi kt college sampai sem terakhir aku kt sini. So, cara nak stay sini kena active kan diri dlm clubs or programs. And aku setakat ni just pegang jawatan ketua blok harlequin house (green house wa cakap lu) and ajk unit sukan biro sukan dan rekreasi. 

Tapi belum menjamin pun aku akan stay sini. Bak kata seniors, nanti dh last2 kena interview bagi mereka2 yg betul2 nak stay dlm ni. Byk ah soalan akan disoal jawab by Pengetua Kolej. Huihhh. Cuakkkss kan. So, be prepared. Kena selalu ambik tahu perkembangan semasa dlm kolej mahupun luar kolej.

And the most happiest news i ever had is, nanti sem 2 boleh tukar bilik and tukar roommates. Thats i wish for. Gila taknak. Bukan tak suka roommates sekarang ke pe. Tapi susah sikit sebab dorang semua ex-dip. And dalam 1 rumah ni, aku sorang je yg 19y/o. Huaaaaa. Sedih jugak sebab kekadang yelah nak carik org yg darah muda cm aku gak kann. Ceyy bajet muda lasssangat! Haha. Tak lah bukan tu pun main point nye. 

Tapi aku dh plan nak satu bilik dengan Ain. Lagipun kiorang classmates. Kan senang ke mana bersama. Eh. Hahah. Pastu housemates aku Z, J, Kink, Naa, Haaaa hambik kauuu memang runtuh rumah. Takdelah tu saje je. 

Jap ape lagi aku nak ceghita ni ek?

Dah kotz. Yg lain semua cm tak penting sgt. Kahkahkah. Sorry ah no pics for this post. Org pemalas nak cucuk USB cm ni lahh rupanya. Haha. Till we meet again. Week 14 dah final exam, maka tolong lahh doakan saya dapat menjawab semua soalan dengan tenang aman dan damainya.

Ohhh lupa Dr to be balik egypt after raya haji. Hmmm :/


No comments:

Post a Comment